Unik styrelserekrytering som sticker ut i installationsbranschen – Wilma Emanuelsson 19 tillträder som ordinarie ledamot

I en tid där förändring går snabbare än någonsin stärker Sparc Group upp sin styrelse med en ung förmåga. Wilma Emanuelsson är nitton år, redan hunnit starta sitt första företag, blivit utsedd till årets kvinnliga entreprenör i Norden och är påväg mot att bli en av världens bästa hacker.

Sparc Group har på den korta tid man varit verksam väckt stor uppmärksamhet inom installationsbranschen. Filosofin grundar sig i ständig framåtrörelse där bolagsgruppen växer i takt med att människorna växer.

Nu vill man även gå först i ledet när det kommer till ett modernt styrelsearbete och genom ung drivkraft skapa förutsättningar för att kunna bygga Sveriges mest attraktiva arbetsplats inom installationsbranschen.

– Vill man veta något om framtiden så ska man alltid fråga någon som är yngre än sig själv. Vi strävar efter en framåtriktad och modern styrelse för att vi ska kunna attrahera framtidens arbetskraft säger Pelle Frisack, Affärsjurist och ordinarie ledamot Sparc Group.

Wilma själv fick upp ögonen för Sparc Group när hon genomförde en föreläsning tillsammans med businesscoachen och Sparcs vice VD Magnus Helgesson i samband med en UF-mässa.

– När Magnus berättade för mig om Sparc Group och hur man tänkte med bolaget väcktes intresset. Efter att jag även fick träffa Erik Björklund VD och grundare lämnade jag rummet med ett stort leende. Detta var något jag kände jag ville vara en del av, säger Wilma Emanuelsson VD iTrack Reading och ordinarie ledamot Sparc Group.

Rekryteringen av Wilma får anses unik i installationsbranschen. En professionell styrelse som visar att man tror på att mångfald skapar framgång.

– När vi gör något, då gör vi det på riktigt. Wilma kommer inte in i styrelsen på grund av att sänka medelåldern i styrelserummet och fylla en plats. Hon kommer in med spetskompetens och ett utmanade perspektiv som främjar framåtrörelse och bolagets framtida utveckling, avslutar Erik Björklund VD och grundare Sparc Group.

Sparc Group består idag av 52 bolag och har som ambition att samordna installationsbranschens mest attraktiva, kompletta och hållbara helhetserbjudande inom VVS, el- tele- datateknik och automation samt lås, larm och passersystem. Idag verkar man från Malmö i söder till Falun i norr.