Sparc Group välkomnar två nya bolag i Stockholm

Sparc Group genomför två förvärv i Stockholm för att öka leveranskapacitet inom VVS och nät. Näst ut att bli en del av Sparc Group är OnSite Networks och Rör-Janne Svensson från Stockholm.

Under tisdagen kunde Sparc Group presentera sitt 73:e och 74:e förvärv i ordning. Två förvärv med fokus på att stötta upp med kompetens och leveranskapacitet i befintliga avtal och samarbeten.

– Vi fortsätter att bygga oss starka i Stockholm och kan genom dessa förvärv säkerställa leverans i befintliga samarbeten och uppdrag, säger Erik Björklund VD Sparc Group.

Onsite Networks Stockholm AB är ett nyetablerat företag som har en grund inom installation och service i datorhallar och kritiska IT-miljöer.

Rör-Janne Svensson AB utför entreprenad och servicejobb inom VS i Stockholm. Bolaget har ett gott renommé och samarbetar redan idag med Sparc-bolaget Erlandssons VVS. Ett samarbete bolagen tror kan växa sig starkare när man nu verkar inom samma koncern.

– Vi ser fram emot ett ännu starkare samarbete där vi nu med ytterligare kompetens har möjlighet att stärka Sparc Groups position i Stockholm, säger Kristoffer Erlandsson företagsledare Erlandsson’s VVS.

Trots sin unga tid på marknaden omsätter Onesite Networks närmare 30 msek och Rör Janne Svensson som funnits sedan 2007 omsätter idag 20 msek.

– För att kunna utveckla företaget vidare ser vi bäst förutsättningar att göra det i ett större sammanhang, säger Janne Svensson verksamhetsansvarig Rör-Janne Svensson AB.

Sparc Group är nu totalt 74 bolag i gruppen med strax över 900 medarbetare.

Sparc Group är en entreprenörsdriven koncern som samordnar och förvärvar bolag inom installationsbranschen. Sedan starten 2021 har man förvärvat 74 bolag inom VVS, el, nät, projekt och säkerhet. Med drygt 900 medarbetare verkar man idag från Malmö i söder till Falun i norr med huvudkontor i Göteborg. Tillväxten sker utifrån en gemensam drivkraft av ständig framåtrörelse där människans välmående och utveckling sätts i fokus. Visionen är att med stort hjärta skapa Sveriges mest hållbara arbetsplats i installationsbranschen.