Sparc Group välkomnar två bolag inom el och säkerhet

Under torsdagen stod det klart att Sparc Group förvärvar Elteknikbolaget och Säkerhetsbolaget i Stockholm. De båda verksamheterna utgår från Danderyd med totalt 31 medarbetare.

– Vi fortsätter vår tillväxt i Stockholm inom el och säkerhet med ambition att öka våra marknadsandelar och bredda vårt erbjudande mot nya och befintliga kunder, säger Erik Björklund VD Sparc Group.

Elteknikbolaget i Stockholm AB grundades 2017 och är en totalleverantör inom elinstallation som projekterar alla typer av arbeten som avser kraft, belysning, styr och larm/tele/data i både offentliga och privata miljöer.

– Just nu känns det väldigt bra. Vi är så tacksamma för alla frågor vi fick av våra värdefulla medarbetare i samband med att vi presenterade att vi skulle bli en del av Sparc Group och nu börjar vi en ny resa tillsammans. Vi tänker fortsätta att leva som vi lär i ett nytt större sammanhang , säger Andreas Wiberg VD Elteknikbolaget Stockholm.

Säkerhetsbolaget Svenska AB grundades år 2004 och levererar installationer, driftsättningar samt dokumentation inom områdena brandlarm och utrymningslarm.

– Genom förvärvet av Säkerhetsbolaget Svenska AB stärker vi vårt erbjudande inom brand- och säkerhetsinstallationer i stockholmsregionen, säger Pär Adolfsson Affärsområdeschef Säkerhet Sparc Group.

I samband med förvärven av Elteknikbolaget och Säkerhetsbolaget har Sparc Group totalt förvärvat sextio bolag under sina första två verksamhetsår och är idag över 700 medarbetare inom gruppen.

Sparc Group består idag av 60 bolag och har som ambition att samordna installationsbranschens mest attraktiva, kompletta och hållbara helhetserbjudande inom VVS, el- tele- datateknik och automation samt lås, larm och passersystem. Idag verkar man från Malmö i söder till Falun i norr.