Sparc Group välkomnar Evelko

Sparc Group stärker upp med kompetens inom el, styr och regler, VVS och ventilation. Näst ut att bli en del av Sparc Group är Evelko från Uppsala och Enköping.

Under gårdagen presenterade Sparc Group årets två första förvärv. Redan 24 timmar efter man lämnat Uddevalla genomför man nu nästa förvärv i Uppsala.

– Vi fortsätter vår resa denna vecka och genomför vårt tredje förvärv för året. Det är med glädje vi välkomnar Evelko till Sparc Group. Ett bolag vi haft en dialog med under en längre tid där vi nu kan stärka upp med bred kompetens inom flera områden i Mälardalen, säger Erik Björklund VD Sparc Group.

AB Evelko är inriktade på energikrävande installationer i fastigheter inom el, styr och regler, VVS och ventilation. Bolaget grundades 2014 och omsätter idag ca 50 Msek med ett 30-tal medarbetare.

– Det har varit en process med flera intressenter. För oss kändes det rätt med Sparc från första mötet. De värnar om det lokala varumärket och människor. En filosofi vi tror på för att skapa en utvecklande miljö både för våra medarbetare och bolaget på lång sikt, säger Henrik Boivie verksamhetsansvarig AB Evelko.

Förvärvet innebär att man stärker sin position i Mälardalen där man även ser synergieffekt med andra Sparc-bolag i regionen.

– Ett spännande bolag med bred kompetens som kommer stärka vår närvaro i norra Stockholmsområdet, säger Mats Widsing Affärsområdeschef El Sparc Group.

Sparc Group är nu totalt 70 bolag i gruppen med strax över 850 medarbetare.

Sparc Group är en entreprenörsdriven koncern som samordnar och förvärvar bolag inom installationsbranschen. Sedan starten 2021 har man förvärvat 70 bolag inom VVS, el, nät, projekt och säkerhet. Med drygt 850 medarbetare verkar man idag från Malmö i söder till Falun i norr med huvudkontor i Göteborg. Tillväxten sker utifrån en gemensam drivkraft av ständig framåtrörelse där människans välmående och utveckling sätts i fokus. Visionen är att med stort hjärta skapa Sveriges mest hållbara arbetsplats i installationsbranschen.