Sparc Group välkomnar Bodafors VVS

Sparc Group utökar med kompetens inom VVS och stärker sin position i Småland. Näst ut att bli en del av Sparc Group är Bodafors VVS.

Installationskoncernen Sparc Group började veckan i Uddevalla med årets första förvärv. Nu, några dagar senare genomför man sitt femte förvärv för veckan och välkomnar Bodafors VVS.

– Vi är glada att kunna växa med ytterligare ett VS bolag i Småland. Tillsammans med andra Sparc-bolag i regionen stärker vi nu vår position inom VS. Vi ser fram emot att utveckla bolaget tillsammans med Markus och Mattias, säger Erik Björklund VD Sparc Group.

Bodafors VVS är ett anrikt bolag som grundades redan 1936 av Anton Sandstedt som efter några år lämnade över företaget till Dagnold och Doris Vändal. Sedan 1996 drivs bolaget av nästa generation som nu väljer att ingå i ett större sammanhang. Med spetskompetens inom VVS har man växt bolaget till en omsättning på ca 25 Msek med ett 10-tal medarbetare.

– Genom att ingå i en större koncern får vi tillgång till kompetens som vi själva saknar idag. Detta skapar goda förutsättningar för att kunna växa bolaget vidare, säger Markus Wendal Bodafors VVS AB.

Sparc Group har sedan tidigare brutit mark i Småland inom affärsområdet och stärker nu sin position i regionen.

– Som smålänning känns det extra kul att få in fler kollegor i regionen med kompetens inom VVS, avslutar Dan Karlsson Affärsområdeschef VVS Sparc Group.

Sparc Group är nu totalt 72 bolag i gruppen med över 900 medarbetare.

Sparc Group AB (publ) är en entreprenörsdriven koncern som samordnar och förvärvar bolag inom installationsbranschen. Sedan starten 2021 har man förvärvat 72 bolag inom VVS, el, nät, projekt och säkerhet. Med över 900 medarbetare verkar man idag från Malmö i söder till Falun i norr med huvudkontor i Göteborg. Tillväxten sker utifrån en gemensam drivkraft av ständig framåtrörelse där människans välmående och utveckling sätts i fokus. Visionen är att med stort hjärta skapa Sveriges mest hållbara arbetsplats i installationsbranschen.