Sparc Group välkomnar anrikt VS-bolag

Sparc stärker upp med koncernens hittills äldsta bolag sedan starten. Näst ut att bli en del av Sparc Group är Jochnicks Rör AB i Värnamo.

– Vi är glada att stärka upp med ett bolag som besitter över hundra år i branschen, säger Erik Björklund VD Sparc Group.

Jochnicks Rör har lång erfarenhet av allt från större entreprenader mot privat och offentlig sektor till mindre servicearbeten inom VS. Med en bredd av kompetenser inom bland annat montage, projektledning, projektering och konstruktion verkar man i Smålandsregionen med fokus på industri och energibesparing.

– Det känns som resan börjar nu och vi ser otroligt mycket fram emot att få komma in i Sparc-familjen, säger Ulf Hermansson VD Jochnicks Rör.

Genom förvärvet av Jochnicks Rör tar Sparc Group ytterligare position i Jönköpings län.

– Redan vid första mötet fick vi ett bra intryck av Sparc Group, den känslan har hängt med oss hela vägen. Förvärvsprocessen har varit otroligt smidig och jag vill framförallt lyfta fram Sparcs jurist Sean O´Connor som skött de formella delarna klockrent, säger Mikael Ahlström arbetsledare Jochnicks Rör.

Sparc Group är nu totalt femtiosju bolag i gruppen med upp emot 700 medarbetare.

Sparc Group består idag av 57 bolag och har som ambition att samordna installationsbranschens mest attraktiva, kompletta och hållbara helhetserbjudande inom VVS, el- tele- datateknik och automation samt lås, larm och passersystem. Idag verkar man från Malmö i söder till Falun i norr.