Sparc Group förvärvar fjärde bolaget på 24h

Fyra förvärv på 24 timmar och därmed förvärvades det 20:e bolaget sedan starten i juli 2021. Sparc Group växer så det knakar, och med det nya förvärvet stärker bolaget sin position än mer på säkerhetsmarknaden. ”Med Directpartner Stockholm AB blir vårt erbjudande inom säkerhet ännu starkare. Det känns väldigt bra att stärka upp vårt lag med deras kompetens, erfarenhet och geografiska placering”, säger Erik Björklund, VD på Sparc Group.

Med nummer 20 på lagtröjan är Directpartner Stockholm AB en del av Sparc Group. Som tillsammans med koncernens dotterbolag projekterar, installerar och optimerar inom VVS, ventilation, el-, tele- och datateknik samt larm, lås och passersystem i Västsverige och Stockholmsområdet.

– Vårt nya förvärv innebär att vi bygger ett större och starkare lag inom säkerhetslösningar. I takt med samhällsutvecklingen, blir deras expertkunskap allt viktigare. Med sina anpassade lösningar erbjuder de företag trygghet och säkerhet. De kommer vara en stor tillgång för Sparc och våra dotterbolag framåt, säger Erik Björklund.

Directpartner Stockholm AB erbjuder lösningar inom larm, passersystem och kameraövervakning till företag, med utgångspunkt i Stockholmsregionen. Sedan starten 1989 har de varit regionpartner till Securitas Direct. Idag omsätter bolaget ca 32 MSEK och har 20 anställda.

– Vi har under de senaste åren tagit allt större plats på marknaden och våra lösningar är bättre än någonsin. Men vi vill alltid bli bättre och drivs av att göra saker tillsammans med andra. Därför är jag övertygad om att vi kommer utvecklas med Sparc – där människorna och laget står i fokus. Tillsammans kommer vi skapa större möjligheter och mervärde för medarbetarna och kunden, säger Pär Adolfsson, huvudägare Directpartner Stockholm AB.

Under veckan som gått har inte mindre än fyra bolag förvärvats av Sparc Group. Förvärvet av DirectPartner Stockholm AB innebär att Sparc Groups har en laguppställning på fler än 370 medarbetare.

– Resan fortsätter och vi är stolta över att samla de bästa bolagen i installationsbranschen i Sparc, kring marknadens starkaste erbjudande. Vår drivkraft är att skapa mervärden – både för våra dotterbolag och deras kunder. Därför är det mycket roligt att DirectPartner Stockholm AB med Pär Adolfsson i spetsen nu är en del av team Sparc, avslutar Erik Björklund.