Sparc Group flyttar in på Kineum

Redan när tanken om Sparc kom till, bestämde sig grundaren Erik Björklund för att signera ett framtida kontor på Kineum. 18 månader senare står nu kontoret klart och Sparc Group har nu öppnat sitt nya huvudkontor på Kineum i Göteborg.

Sparc Group är en koncern i ständig framåtrörelse. Sedan starten i juni 2021 har man förvärvat över femtio bolag och man omsätter idag närmare 1,5 miljard. När man var i startgroparna av bolagsbildningen signerade man även ett framtida kontor på 21:a våningen på Kineum som skulle stå klart till våren 2023.

– Äntligen har vi ett kontor som representerar oss. En inspirerande miljö som blir en bra mötesplats för våra medarbetare, kunder och leverantörer säger Erik Björklund, grundare och VD Sparc Group.

I måndags kunde man flytta in i de nya lokalerna på Drakegatan 10. Det första du möts av är en Sparc logga följt av en panoramavy utöver Göteborg stad. Inredningen är anpassad och följer Sparcs färger i materialval och möbler.

– Senaste månaderna har det varit fullt upp med att få allt på plats. Vi är så glada att nu kunna flytta in i vårt nya kontor för ökad samverkan och framåtrörelse inom koncernen avslutar Liza Björklund, Sparc Group.