Samverkan inom koncernen leder till nya affärer

Vid årskiftet gick Säkerhetsbolaget och FST Säkerhet ihop för att skapa en starkare helhet. Ett kvartal senare ser man redan positiva effekter av samgåendet.

De båda Sparc-bolagen med Olle Kilberg och Mathias Salo i spetsen fann tidigt varann och förstod att tillsammans kan man skapa något ännu starkare. Med likvärdiga värderingar och en bredd av kompetenser skulle man som ett gemensamt bolag kunna skapa en starkare helhet. Sagt och gjort, vid årsskiftet gick Säkerhetsbolaget och FST Säkerhet ihop under varumärket Säkerhetsbolaget FST.

Namnet föddes ur att behålla en del från respektive företagsnamn för att alla inom företaget fortsatt skulle känna sig delaktiga, och det nya varumärket blev en förädling av FST Säkerhets tidigare profil för att behålla igenkänning mot marknaden. Samgåendet har gett en nytändning inom bolaget som redan lett till nya affärer.

– När vi bestämde oss för att gå samman satte vi tidigt en riktning för det kommande fem åren. När man nu vet vart vi ska och man har ett starkt stöd av likasinnade inom koncernen så skapas en energi för att nå högt uppsatta mål, säger Mathias Salo VD Säkerhetsbolaget FST.

Trots att man bara verkat tillsammans under ett kvartal och det fortsatt är en del saker som ska komma på plats har man redan börjat ta fler och större affärer.

– Vi har redan knutit till oss ett par större avtal och igår tilldelades vi ytterligare ett ramavtal. Ett ramavtal där vi som leverantör väldigt grundligt har utvärderats mot våra övriga branschkollegor sett till referenser och kvalitetskrav. Detta avtal är något vi länge velat vara delaktiga i så vi är enormt stolta över avtalet som vi snart hoppas kunna offentliggöra, fortsätter Mathias.

Med fokus på tillväxt har de nya affärerna redan lett till att man nu söker nya kollegor.