Här är vinnarna i årets Sparc Award of the Year

I samband med årets SparcOff arrangerades Sparc Award of the Year. Tävlingen som hyllar och lyfter fram personer och bolag som utmärkt sig lite extra under det gångna året inom koncernen. Det bjöds på trerättersmiddag, underhållning av livebandet Tredrag, och prisutdelning till årets vinnare i Drottningporten på Hotel Post i Göteborg.

För andra året i rad arrangerades Sparc Award of the Year. I takt med att det blir fler medarbetare och bolag inom koncernen ökar konkurrensen för de ärofyllda priserna. Totalt delades fyra priser ut under kvällen och först ut var Årets Samverkan. Prisutdelare för Årets Samverkan var Pär Johansson från Glada Hudik och vinnaren i kategorin blev Dataklimat, Tenders, Kalkylkraft och City Sundblad Telecom i samverkan utifrån upphandlingen man vann tidigare i år till Försvarsmakten.

Priset för Årets Samverkan följdes av Årets Framåtrörelse, prisutdelare Karl Engelbrektson, tidigare arméchef och numera Sparc Groups Styrelseordförande. Priset gick till Eliot Universe som har genom sin produkt Eliot Alpha utvecklat en plattform i framkant som på ett smart och hållbart sätt hjälper fastighetsägare att kommunicera med sina boende och samtidigt effektivt styra, kontrollera och övervaka sin fastighet under dygnets alla timmar.

Tredje priset som delades ut var Årets Bolag. Prisutdelare Magnus Helgesson Visiondirektör Sparc Group. Priset går till det bolaget som under året haft en ekonomisk tillväxt, bidrar till samverkan inom koncernen och levererar ett högt CHR-index. När vinnaren presenterades stod det klart att Läns Alarm i Göteborg är årets Sparcbolag 2023.

– Att vinna Årets Bolag betyder massor för oss. Man känner stolthet och att våran teamkänsla får en extra knuff. Ett kvitto på att alla drar åt samma håll. Alla gör ett fantastiskt jobb, säger Michael Karlsson VD Läns Alarm i Göteborg.

Sista priskategorin för kvällen var Årets Sparc´are. Prisutdelare var Erik Björklund VD och grundare Sparc Group. Priset går till den person som under året utmärkt sig lite extra och alltid gör jobbet. Som med positiv anda verkat för bolagsgruppens framåtrörelse, sätter värde på att stärka humankapitalet och bidra till att levandegöra visionen för Sparc Group. Årets Sparc´are är den enda priskategorin som inte utses av jury utan av intern röstning.

När de nominerade hade lästs upp stod det klart att Årets Sparc´are 2023 gick till Kristoffer Erlandsson, Erlandssons VVS.

– Det känns ärofyllt att bli titulerad som Årets Sparc´are. Riktigt go känsla med tanke på att det finns så otroligt duktiga entreprenörer inom Sparc. Ett sant kvitto på att hårt arbete lönar sig. Jag vill tacka mina fina medarbetare, för utan dem hade vi inte varit där vi är idag. Det finns bara en väg och det är framåt, avslutar Krisotffer Erlandsson VD Erlandssons VVS.

Nedan följer alla nominerade och vinnare i samtliga priskategorier:

Årets Samverkan

Erlandssons VVS